Aripioare lipicioase

Prima data am mâncat aripioare de acest gen cand eram in vacanța in Zakynthos(Grecia),un loc superb,cu plaje de vis si o apa atat de albastra,cum nu am mai întâlnit alta...am fost doi ani consecutiv acolo si m-as reintoarce cu drag!
Restaurantul unde am mâncat aripioare lipicioase se numește "cool peppers",daca ajungeti pe acolo sa nu il ratati.
Se afla pe plaja Laganas,si in afara faptului ca este amplasat direct pe plaja,atmosfera de acolo este de vis,romantica,fără lumina artificiala pe terasa,doar lumanari...superb,m-au napadit amintirile!:))
Acolo am servit aripioarele cu aceeași garnitura pe care am pregătit-o si eu,cu excepția porumbului fiert si a unui sos de whisky,absolut delicios!

Ingrediente:
10 aripioare
10 lingurite miere
10 lingurita sos soia
10 lingurite sos dulce-acrisor
boia de ardei iute
ulei de masline
sare
piper

Preparare:
Spalam aripioarele,îndepărtam vârful acestora si le taiem in doua.
Vom obține astfel 20 bucati.
Amestecam mierea cu sosurile mentionate,sare,piper si boia de ardei iute,dupa gust.
Incindem 5 linguri de ulei de masline intr-o tigaie si prajim aripioarele pe ambele părți pana se rumenesc.Stingem cu apa si lăsăm pe foc pentru ca aripioarele sa se patrunda si apa sa scadă.
Cand apa s-a evaporat,adăugam sosul si amestecam pentru ca toate aripioarele sa fie complet glazurate.
Lăsăm tigaia pe foc pana ce sosul începe sa devină cleios.
Servim aripioarele alături de cartofi piure,morcovi si broccoli,ambele fierte pe abur.
Pofta buna!


Comentarii

Postări populare