Zurek-ciorba poloneza


Prima data am mancat zurek in urma cu aproximativ 5 ani,unde altundeva daca nu in tara de provenienta a acesteia,Polonia,mai exact intr-un local din oraselul Rzeszow,daca imi amintesc bine.
Atunci am fost intr-o mica excursie,daca o pot numi asa,impreuna cu sotul meu,pentru a-si rezolva anumite probleme.
Mi-a ramas in suflet supa aceea densa,cremoasa,cu bucatele de ou fiert si ciuperci prin ea,a carei reteta am cautat-o multa vreme,descoperind intr-un final reteta al carei gust se apropie cel mai mult de original.
Vreau sa va spun ca multa vreme il intrebam pe sotul meu de fiecare data cand sosea din Polonia daca a poposit din nou la deja celebrul restaurant pentru a mananca renumita zurek,pana in momentul in care am reusit sa o reproduc acasa.

Ingrediente:

15 ciuperci
10 graunti usturoi
4 morcovi
4 cartofi
4 oua fierte
2 cepe
1 pastarnac
1 telina mica
500 g smantana
300 g carnati afumati de oaie si vita
1 litru bors
maghiran uscat
sare
piper

Preparare:

Pentru inceput zdrobim usturoiul si il amestecam cu borsul;il lasam sa infuzeze pana pregatim ciorba.
Intr-o oala punem la fiert 2.5 litri de apa si adaugam legumele intregi dar curatate si sare.
Cand incepe sa fiarba,reducem focul si adaugam carnatii intepati cu un betisor pentru a nu se sparge.
Lasam sa fiarba in continuare la foc mic,cca. 30 minute dupa care scoatem carnatii,ciupercile si cartofii si strecuram supa.
Restul legumelor le aruncam,carnatii ii feliem,jumatate din ciuperci de asemenea.
Pasam lichidul ramas impreuna cu cartofii si cealalta jumatate de ciuperci ramasa.
Punem ciorba din nou in oala,adaugam feliile de carnati si ciuperci si borsul strecurat prin sita-usturoiul nu trebuie sa ajunga in ciorba.
Fierbem ciorba cca. 15 minute,apoi adaugam smantana.
Potrivim de sare si piper,stingem focul si adaugam maghiranul.
Servim ciorbita cu felii de ou fiert deasupra si cu multa pofta pentru ca este delicioasa!







Comentarii

Postări populare