Prajitura Carpati

Prajitura copilariei mele!
Matusa mea,Aura,originara din Baia Mare,pregatea in fiecare an de Craciun aceasta prajitura minunata,care imi incanta simturile.
Prajitura care o inspaimanta pe maica-mea gandindu-se ca pentru a satisface pofta odorului ei trebuia sa coaca 10 foi de prajitura si,nah,acum 15 ani nu avea saraca atatea conditii si ustensile in bucatarie,de care sa fim sincere,noi-gospodinele-ne bucuram in prezent si avem impresia ca ni se cuvin!
Off...anii au trecut,noi am crescut,ne-am casatorit,dar amintirile acelea frumoase au ramas vii in suflet.
Momentele in care ne intalneam cu totii in jurul mesei si toata lumea era fericita!
Astazi oamenii nu mai sunt asa...au devenit rai,egoisti,invidiosi,nimeni si nimic nu mai ajunge!
Nu generalizez,dar multi dintre noi nu ne mai putem bucura de adevaratele bucurii ale vietii...si una dintre cele mai mari este familia.
Nu vorbesc aici de rudele mele,slava Domnului,toti cei dragi imi sunt aproape si asta ma bucura extrem de mult!
Deja am deraiat de la reteta...destul de mult...deh,mai am si eu momentele mele!:))

Ingrediente:

Pentru foi:
3 oua
1 cana ulei
1 cana lapte
1 cana zahar
2 lingurite bicarbonat de sodiu
faina cat cuprinde(aproximativ 1 kg)

Pentru crema:
1500 ml lapte
200 g unt
2 cani si 1/2 zahar
13 linguri faina
1 fiola esenta de rom
esenta de rom

Pentru glazura:
100 g ciocolata cu lapte
50 ml smantana lichida

Preparare:
Pentru foi,mixam ouale cu zahar si adaugam uleiul treptat,ca la maioneza.
Adaugam laptele si in final faina amestecat cu bicarbonatul stins in putin otet.
Framantam pana obtinem un aluat elastic.
Impartim aluatul in 8 parti din care intindem cu sucitorul 8 foi pe care le coacem pe dosul tavii.
Initial,cand le intindeti pe planul de lucru,foile vor fi foarte subtiri,dar veti vedea ca in cuptor isi vor tripla volumul.
Atentie,se coc foarte repede si pericolul de a le arde este foarte mare.
Pentru crema,topim zaharul cu putina apa pana se caramelizeaza si devine auriu.
Adaugam faina si amestecam energic pentru a nu se forma cocoloase.
Turnam apoi treptat,laptele fierbinte.
Lasam crema pe foc pana incepe sa se ingroase.
Stingem focul,aduagam untul taiat cubulete si esenta de rom.
Lasam crema sa se raceasca complet.
Umplem foile cu crema racita si introducem prajitura in frigider pentru cel putin 12 ore,pentru ca foile sa se inmoaie.
Scoatem prajitura din frigider si taiem marginile celor 4 laturi.
Taiem prajitura in 3 parti,pe lungime.
Apoi,fiecare dreptunghi obtinut,il taiem pe diagonala,obtinand 2 triunghiuri pe care le vom lipi cu crema.
Procedam la fel si cu celelalte parti ale prajiturii.
Topim ciocolata impreuna cu frisca lichida si glazuram prajitura.
Daca nu va descurcati cu taiatul,puteti lasa prajitura simpla,doar glazurata deasupra.
Eu nu am facut fotografii din timpul pregatirii,era foarte tarziu si lumina foarte proasta in bucatarie,dar puteti cauta pe net tehnica de ansamblare a prajiturii.
Este o prajitura foarte gustoasa,va invit sa o incercati!
Pofta buna!





Comentarii

Postări populare