Gutui in sirop de scortisoara

Am primit de curand o punguta cu gutui.
Nu stiam ce sa fac cu ele,dat fiind faptul ca,in stare pura:),nu imi plac.
M-am gandit sa le "scald" intr-un sirop si bine am facut!
Credeti-ma,sunt absolut delicioase cu orez cu lapte!

Ingrediente:
500 g gutui,cantarite dupa eliminarea coajei si casutei cu samburi
600 g zahar
1 l apa plata
2 scoarte de scortisoara
2 lamai

Preparare:
Intr-o oala de inox,punem la fiert apa,zaharul si scortisoara.
Fierbem siropul pana isi schimba culoarea si devine lipicios.
In timp ce siropul fierbe,spalam si curatam gutuile de coaja si indepartam casuta cu samburi.
Le taiem feliute si le punem intr-un bol cu apa,in care stoarcem zeama de la o lamaie(pentru a nu oxida).
Cealalta lamaie o taiem feliute si o adugam siropului.
Adaugam si feliutele de gutui,scurse de apa,si fierbem siropul aproximativ 45 de minute,fara sa amestecam prea mult in el.


Stingem focul si indepartam scortisoara si feliile de lamaie.


Turnam siropul in borcane sterilizate,le inchidem bine si le intoarcem pe capac cca. 20 de minute,dupa care le bagam in camara...daca mai reusiti...la noi,unul a schimbat stapanul iar celalalt l-am devorat cu orez cu lapte.


Are o culoare superba!

Comentarii

Postări populare