Thailanda,impresii generale

          Scriu acest articol de pe malul mării Andaman,din Thailanda.
Am ajuns aici acum 8 zile,impresiile sunt proaspete si vreau să vă împartășesc câte ceva din experiența noastră,poate informațiile vor fi utile celor care vor dori cândva sa viziteze acest tărâm minunat.
Am aterizat dupa-amiaza la ora 17:35 în Phuket după un zbor de 10h și 25 minute,cu o escală la Doha de 1h și 25 minute.
Distanța dintre București și Doha a fost parcursă în 3h și 35 minute,cea dintre Doha și Phuket 6h și 50 minute.
Noi am zburat cu Qatar Airways pe ambele segmente,și am fost extrem de mulțumiți atât de confortul asigurat cât și de serviciile existente la bord.
Pe ambele zboruri mesele și băuturile au fost asigurate,acestea fiind alese în baza unui meniu oferit fiecărui pasager de personalul companiei aeriene.
Mâncarea este de calitate,pentru toate gusturile,dar prepararea ei este supusă principiilor islamice,adică fără carne de porc.
Fiecare masă era alcătuită din:un antreu,un fel principal care conținea fie vită,pui,pește și o garnitură din legume sotate și piure de cartofi,fie paste cu sos sau preparate vegetariene.
Acestea erau urmate de un desert și băuturi la alegere,inclusiv alcoolice.
În cazul micului dejun,am primit iaurt și fructe proaspete,omletă cu legume sau curry de pește cu orez.
Tot ce a fost servit a fost extrem de gustos și bine gătit și credeți-mă,suntem genul de persoane gurmande și știm să diferențiem un preparat de calitate,gătit corect și gustos de unul mai slab calitativ.
Ajunși în aeroportul din Phuket,ne-am prezentat la biroul de obținere a vizei.
Pentru eliberarea vizei aveți nevoie de fotografii de tip pașaport(noi le-am făcut în țară).
Veți completa un formular pe care veți atașa fotografia și veți achita o taxa de 70 dolari/persoană.
Acestea fiind făcute veți trece pe la ghișeu pentru verificarea documentelor și apoi pentru ridicarea bagajelor.
După toate acestea am părăsit aeroportul în căutarea unui mijloc de transport care să ne ducă la hotel.
Taxiul până la hotelul din Cape Panwa unde am stat noi ne-a costat 1.000 bathți,aproximativ 35 dolari,distanța parcursă fiind de circa 44 km.
Vreau să adaug faptul că puteți efectua rezervare pentru taxi pe internet la costul de 750 bathți,cu plata la sosirea în aeroport.
Moneda oficială a Thailandei este bath-ul,100 bathți(THB) fiind echivalentul a 11,78 lei(RON).
Discrepanța între Romania și Thailanda este mare din toate punctele de vedere.
Sunt săraci dar asta nu îi împiedică să fie ospitalieri.
Nu cred că am părăsit o dată restaurantul hotelului,fără să ne deschidă ușa și să ne mulțumească de nu știu câte ori pentru prezența noastră.
Thailandezii sunt oameni calzi,primitori,iubesc turiștii și fac totul pentru confortul lor.
Deși totul ți se pare ciudat până te acomodezi cu modul lor de trai,treptat intri în ritmul lor și visezi deja la reîntoarcere.
În Thailanda se conduce pe partea dreaptă și principalul mijloc de transport este scuterul,urmat de tuk-tuk și taxi.
De asemenea puteți închiria mașină sau scuter,dar nu recomand.
Traficul în Phuket este foarte aglomerat și numărul accidentelor rutiere este foarte mare.
Deși transportul cu taxi ne-a costat ceva,pentru că am ales să vizităm toate plajele din Phuket,am făcut alegerea aceasta pentru siguranța noastră.
Mai bine plătești 500 lei/sejur în plus pentru transportul cu taxi,pentru a evita orice incident care ar putea compromite întreaga vacanță.
Limba oficială este cea thailandeză,însă localnicii care lucrează în zonele turistice stăpânesc foarte bine engleza.
Religia lor este predominant budistă,urmată de cea musulmană,creștină și hindusă.
Pentru cazare,mâncare și transport,respectiv costuri generale pentru un sejur în Thailanda voi face un post distinct pentru detalierea acestora.
În ce privește obiectivele turistice,plajele cele mai frumoase,precum și excursiile care trebuiesc bifate,acestea merită de asemenea o postare separată. 
Referitor la vreme,în prima zi a plouat continuu deși era foarte cald.
Deja eram dezamăgiți,ne imaginam cum toată vacanța noastră va fi compromisă de ploaie.
Citisem atâtea păreri pe internet referitoare la vreme și majoritatea susțineau că sezonul pentru plajă în Phuket începe în luna octombrie și se sfârșește în luna aprilie,din mai și până la sfârșitul lui septembrie fiind sezonul de ploi și furtuni.
Însă am avut noroc,pentru ca a doua zi a apărut soarele și temperatura a fost de 30 grade și apa mării caldă,perfectă pentru bălăceală.
Un minus pentru cei care vor să se aventureze în larg ar fi faptul că în această perioadă valurile sunt foarte mari,lunile în care apa mării este liniștită sunt decembrie și ianuarie,lucru confirmat de localnici.
Închei acest post cu promisiunea de a reveni cu următoarele,care vor cuprinde informații despre hotelul în care am stat,unde am mâncat precum și plajele și obiectivele turistice care merită atinse.
With love,from Thailand!

Loredana S.









Comentarii

Postări populare