Dubai,impresii generale

Sa fiu sincera,nici macar nu stiu despre ce sa scriu mai intai:despre oras,despre cultura lor,despre obiectivele turistice...haideti sa le luam pe rand!
Emiratele Arabe sunt unul dintre cele mai bogate state din lume,iar Dubaiul este considerat o capitala a excesului si a opulentei.
Cu zgarie nori mai inalti decat si-ar fi putut inchipui cineva vreodata,mall-uri imense si infrastructura extrem de bine dezvoltata,Dubaiul este un Rai al turistilor.
In urma cu aproximativ 50 ani,Emiratele nu erau deloc atragatoare,erau doar o mana de asezari saracacioase in mijlocul desertului.
Descoperirea petrolului a fost o revelatie pentru oras,aceasta conducand la dezvoltarea economiei.
Foarte multi bogatasi au ales Dubaiul ca resedinta,numarul turistilor a crescut,fapt ce a determinat construirea a numeroase hoteluri de lux.
Stiati ca politia din Dubai are in dotare masini Ferrari FF(500.000 de dolari),Lamborghini Aventador(397.000 de dolari) si Aston Martin One-77(1,79 milioane de dolari)?!
Moneda locala este dirhamul,1 dirham fiind echivalentul a 1,05 lei,dar sunt acceptati si dolarii si euro.
Ceea ce m-a frapat insa a fost populatia Dubaiului,care ma asteptam sa fie compusa preponderent din barbati arabi si femei in burka si niqab,dar surpriza:89% din populatia Dubaiului este reprezentata de straini din India,Bangladesh si Pakistan,care vin in Dubai la munca.
Am aflat mai tarziu ca foarte multi bastinasi care aveau resedinta in Dubai,s-au mutat in alte parti ale Emiratelor ca urmare a invaziei strainilor.
Stiti deja ca ei au un stil de viata aparte,anormal pentru multi dintre noi.
Turnurile de sute de metri inaltime,autostrazile cu cate sase benzi,hotelurile de lux-toate acestea contrasteaza cu partea veche a orasului Dubai,care se numeste Deira si in care se gasesc casele traditionale,bazaruri,magazine cu tesaturi,aur si mirodenii.
Acum sa trecem la detalii mai importante cum ar fi unde ne cazam,ce mancam si ce anume merita vazut si facut in Dubai.
Noi ne-am cazat la hotelul Nassima Royal din orasul nou,un hotel de 5 stele cu servicii exceptionale,pe care il recomand.Camere curate,spatioase,dotate corespunzator unui hotel de 5 stele,mic dejun calitativ si extrem de diversificat.
Hotelul detine o piscina exterioara situata panoramic pe platforma ultimului etaj.
Din aceasta locatie am avut acces facil la toate obiectivele turistice din Dubai,inclusiv la plaja.
Desi la inceput am fost sceptica in privinta Dubaiului-in ideea ca sotul a fost cel care a insistat sa ne achizitionam un city break in Dubai,eu fiind de parere ca in afara de cladirile somptuoase nu ai ce vedea-va spun cu mana pe inima ca m-am indragostit iremediabil de Dubai si vreau sa il vizitam cat mai curand,poate combinat cu un sejur in Maldive.😜
Facand o paranteza,stiati ca pentru majoritatea zborurilor cu plecare din Bucuresti catre Maldive,escala se face in Dubai?!
In ideea ca veti dori sa bifati 2 destinatii odata,Dubai si Maldive,compania aeriana Fly Dubai are preturi foarte bune pentru zborurile din Dubai catre Male(Maldive) si retur,in jur de 350 euro este costul unui bilet de avion dus-intors.
Revenind la ce spuneam mai devreme,avand decat 5 zile la dispozitie,a trebuit sa ne miscam relativ rapid pentru a bifa cat mai multe obiective turistice.
Ca idee,pentru a avea timp si pentru plaja si pentru vizitarea obiectivelor,recomand un sejur de minim 7 zile.
In Dubai distantele sunt destul de mari si pierzi timp cu deplasarea dintr-o locatie in alta.
Taxiul este modalitatea cea mai convenabila pentru a te deplasa.
Am vizitat: Dubai Mall,Mall of the Emirates,Burj Khalifa,Piata de Aur,Dubai Marina,Jumeirah Beach,JBR Beach si bineinteles am facut safari in desert.
Pentru a vizita Burj Khalifa am facut rezervare la receptia hotelului,banuiesc ca majoritatea hotelurilor din Dubai pun la dispozitia clientului acest serviciu,si am platit in jur de 120 dirhami/persoana.
Mall-urile sunt foarte mari,populate cu magazine pentru toate buzunarele,de la cele uzuale pana la cele de lux ale marilor designeri ai lumii,printre care Elie Saab,Chanel,Gucci,Prada,Louis Vuitton etc.
Ce am remarcat la femei,majoritatea erau imbracate in burka sau niqab dar absolut toate aveau exclusiv genti de la marile case de moda ale lumii.
Sa nu mai vorbesc de barbatii arabi care intrau in magazinele de lux si ieseau cu bratele pline!😃
Magazinele de bijuterii din mall-uri vand exclusiv bijuterii cu diamante.
Piata de Aur se afla in Deira,orasul vechi.
Acolo veti gasi aur si diamante,tesaturi si bazaruri cu mirodenii si diverse lucruri.
Sa nu va sfiiti a negocia pretul indiferent ce veti cumpara,principiul de negociere in Piata de Aur e asemanator cu cel de la turci.
Referitor la mancare,depinde cat de pretentiosi sunteti,Dubaiul este dotat cu restaurante pentru toate gusturile si buzunarele.
Exista restaurante gen fast-food cunoscute si in Romania,care vand de la hamburger si cartofi prajiti pana la paste si pizza.
Aici preturile se invart in jurul a 8 euro pentru un meniu.
Sunt restaurante cu meniu a la carte,cu specific arab sau international.
Preturile sunt decente zic eu,in jur de 40/50 euro te costa in mall o masa cu un antreu,doua feluri principale si doua bauturi.
De departe cel mai bine am mancat la The Cheesecake Factory pe faleza JBR,restaurant ce face parte din renumitul lant american.
In afara de faptul ca au o gama diversificata de cheesecakes-veti ramane uimiti de cat de bine arata toate si cat de greu este sa te decizi asupra unui singur desert-mancarea este exceptional de buna.
Sa nu mai spun ca locatia era plina,de cate ori am mers acolo sa mancam,am asteptat in jur de 15 minute sa se elibereze o masa.
In concluzie,in privinta mancarii nu va faceti prea multe griji,exista restaurante pentru bugetul fiecaruia.
Sunt foarte multe de spus despre Dubai,in articolele urmatoare voi descrie cu lux de amanunte si fotografii fiecare obiectiv in parte.