Tiramisu


Fiindcă aveam o punga de piscoturi uitată prin dulap siiii...pentru ca am găsit la Lidl o cutie mare de mascarpone la oferta-doar a fost săptămana italiana-am zis sa execut o porție de tiramisu.
Este un desert simplu,nu necesita foarte mult timp de preparare si este tare buuun...atât de bun ca l-am mancat aproape singura pe tot-spre marea mea rusine.:))
Dupa cum se știe,tiramisu se face cu vin de Marsala,eu nu am avut asa ceva la dispoziție si sunt sigura ca nici nu as fi găsit in oraselul acesta,aproape inexistent, asa ca am improvizat cu puțin lichior Amaretto.
Crema originala se face din mascarpone si galbenus crud,exclus frișcă sau mai știu eu ce minunații,cum am mai mâncat in unele restaurante cu pretenții,tiramisu cu crema de frișcă si un strop de mascarpone.

Ingrediente:

1 pachet piscoturi
4 oua
8 linguri de zahăr
300 g mascarpone
250 ml cafea tare
20 ml lichior Amaretto 
1 lingurița extract de vanilie
1 plic de cacao

Preparare:
Începem cu prepararea cremei.
Separam albusurile de galbenusuri.
Mixam galbenusurile cu 4 linguri de zahăr pana ce acesta se topește si amestecul devine pufos si cremos.
Separat batem albusurile spuma,adăugând celelalte 4 linguri de zahăr pe rând,mixand continuu pana la obținerea unei bezele ferme.
Amestecam crema de galbenus cu mascarpone,apoi incorporam albusurile cu miscari delicate,pentru a obține o crema pufoasa,aerata.
Cu cantitatea aceasta de crema eu am obținut o forma de dimensiunea unei tavi de chec si doua cupe individuale cu tiramisu.
Ameatecam cafeaua cu lichiorul si extractul de vanilie.
Tapetam forma cu folie alimentara,inclusiv peretii acesteia.
Distribuim putina crema pe fundul acesteia.
Așezăm unul lângă celălalt,piscoturile inmuiate doar pe o parte in siropul de cafea.
Punem un strat generos de crema si un alt rând de piscoturi.
Adăugăm cel de-al doilea strat de crema si pudram din belsug cu cacao.
Introducem forma in frigider peste noapte sau pentru cel puțin 8 ore.
Il savuram cu multă pofta pentru ca este delicios!






Comentarii

Postări populare