Tort de morcovi cu crema de branza si ciocolata alba

Este cel mai bun tort care l-am mancat vreodata...si am mancat destule torturi,credeti-ma!



































Iubirea mea pentru acest tort de morcovi,a inceput la Starbucks,unde m-am indragostit iremediabil.
De fiecare data cand merg la Starbucks,nu ratez ocazia de a ma delecta cu o feliuta din aceasta minunatie dulce.
Este preferatul meu,il pregatesc de cate ori am pofta de el,fara o anume ocazie speciala.
Pana si sotul meu e innebunit dupa el-fac o paranteza,el oricum este topit dupa dulciuri,dar de moment,tortul asta e cel mai cel dintre toate!
Pana in prezent,cei de la Starbucks bineinteles ca nu au facut publica reteta,sau cel putin,nu am auzit eu,asa ca am testat mai multe variante gasite pe diferite site-uri si blog-uri,dar aceasta este reteta care m-a incantat cel mai mult si va pot spune cu mana pe inima ca gustul tortului este identic cu cel comercializat la Starbucks.
Este un tort generos din punct de vedere cantitativ si calitativ,asa ca va sugerez sa il faceti pentru ocazii mai deosebite!

Ingrediente:

Pentru blaturi:
450 g morcovi
550 g faina
270 g zahar
100 g nuca
50 g stafide
200 ml ulei
100 ml lapte
100 ml iaurt
3 oua
1 plic praf de copt
1 lingurita bicarbonat de sodiu
1 lingurita scortisoara
1/2 lingurita nucsoara
1/2 lingurita sare

Pentru crema:
1 kg crema de branza tip Philadelphia
400 g unt 82% grasime
300 g zahar pudra
200 g ciocolata alba
1 lingurita esenta de vanilie
1/4 ligurita esenta de migdale

Pentru decor:
50 g nuca
1 lingurita zahar
1 lingurita scortisoara

Preparare:
Radem morcovii pe razatoarea cu orificii mici.
Tocam nucile cu cutitul,bucatele potrivite.
Amestecam faina cu praful de copt,bicarbonat,scortisoara,nucsoara si sare.
Mixam ouale cu zaharul,apoi adaugam uleiul,iaurtul si laptele.
Adaugam morcovul ras,nucile si stafidele.
Adaugam si ingredientele uscate si amestecam bine,pentru incorporare.
Tapetam cu hartie de copt 2 forme de tort cu diametrul de 24 cm.
Impartim compozitia in doua parti egale pe care le distribuim in forme.
Coacem blaturile in cuptorul preincalzit la 200 grade C,pentru aproximativ 40 minute,sau pana trec testul scobitorii.
Le lasam sa se raceasca complet apoi taiem fiecare blat in doua;vom obtine 4 blaturi.
Timpul de coacere difera insa si de tipul cuptorului din dotare.
Intre timp,pregatim crema:topim ciocolata pe baie de aburi si o lasam sa se raceasca complet,
Untul trebuie sa fie moale cand ne apucam de crema.
Crema de branza o tinem in frigider pana in momentul utilizarii.
Deci,mixam untul moale cu zaharul pudra,pana ce amestecul devine cremos.
Adaugam crema de branza si esenta si mixam scurt.
Adaugam in final,ciocolata alba topita si mixam pentru incorporare.
Introducem crema in frigider pana la momentul ansamblarii tortului.
Pentru decor vom rasni impreuna nucile,zaharul si scortisoara.
Pentru ansamblare vom pune pe platou un blat si apoi un strat de crema,apoi celalalt blat si din nou crema si asa vom alterna pana la ultimul blat.
Imbracam tortul in crema si il decoram dupa preferinta.


Eu l-am imbracat intr-un strat de crema,apoi l-am decorat pe margine cu nucile macinate impreuna cu scortisoara si zahar si deasupra am facut un model cu posul.


Lasam tortul la rece,in frigider,cel putin 12 ore inainte de a fi servit.
De mentionat faptul ca gustul si consistenta devin mai intense dupa 2 zile petrecute in frigider.
Va invit sa il testati si va astept cu impresii!




Comentarii

Postări populare