Moelleux au chocolat


Moelleux au chocolat...un desert rafinat sau cel putin asa pare pentru mine...un desert pentru iubitorii de ciocolata si nu numai!
Este a doua oara cand il pregatesc,l-am mai pregatit o data dar nu am reusit sa il fotografiez pentru ca a fost devorat in cateva minute.
Am mai mancat moelleux au chocolat,dar cel mai bun mi s-a parut cel care l-am mancat vara trecuta in vacanta:fierbinte,pufos,cremos,ciocolatos,toate aceste caracteristici fiind incununate de o cupa de inghetata de vanilie...
Desi planuiam de mult sa incerc aceasta prajiturica,nu am facut-o pana in momentul in care Pokhas-multumesc,draga mea-a postat pe facebook o fotografie cu aceste mici minunatii...si-atunci mi-am zis:gata,pana aici!
Ingredientele sunt pentru 16 forme individuale.
Deci,reteta:

Ingrediente:
250 g ciocolata neagra
250 g zahar
250 g unt
125 g faina
5 oua
5 galbenusuri

Pentru tapetat formele:
100 g unt
20 g cacao

Preparare:
Pentru inceput,pregatim formele;eu am folosit forme individuale din ceramica.
Topim cele 100 grame de unt si pensulam pe interior formele.
Introducem formele in frigider pentru 5 minute si reluam operatiunea cu restul de unt ramas.
Reintroducem formele in frigider pana se intareste si cel de-al doilea strat de unt.
Topim ciocolata neagra impreuna cu untul,pe baie de aburi;lasam sa se raceasca.
Mixam ouale si galbenusurile impreuna cu zaharul,pana se deschid la culoare si volumul se tripleaza.
Adaugam peste acestea amestecul de ciocolata racit.
Incorporam la final faina in ploaie,amestecand intr-un singur sens.
Scoatem formele din frigider,le tapetam cu cacao si le umplem cu compozitia de ciocolata,lasand liber 1 cm pana la marginea fiecarei forme.
Coacem in cuptorul preincalzit la 220 grade C,pentru aproximativ 10 minute.
Daca folositi forme de briose sau de aluminiu,coaceti cu 2 minute mai putin.
Daca sunt coapte mai mult de 10 minute,nu vor mai avea mijlocul acela lichid,care curge.
Mie imi plac fierbinti,servite cu inghetata de vanilie deasupra.
Se pot servi si cu sos de vanilie,capsuni sau fructe de padure,in functie de preferintele fiecaruia.
Pofta buna!



Comentarii

Postări populare